Mindfull ademhalingsoefening

Regelmatig ademhalingsoefeningen doen wapent je emotioneel en lichamelijk tegen stress. Dagelijks zou het beste zijn, maar dat is in de praktijk niet altijd haalbaar. Je neemt het je wel voor, maar ach, de dag is alweer voorbij voordat je het door hebt. Dus doe het zo vaak als lukt; en wees tevreden dat je het hebt gedaan.

  1. Ga rustig liggen of zitten en volg je ademhaling.
  2. Kijk naar je zelf: zie je zelf liggen of zitten en ademhalen.
  3. Laat bij elke ademhaling los wat je dwars zit, laat alle spanning en ongemak gaan.
  4. Stel je een rimpelloze vijver voor. Dit is je geest.
  5. Kijk afstandelijk naar de gedachten die je vijver binnendrijven en ook weer wegdrijven. En ga daarna weer terug met je aandacht naar het stille water.
  6. Gooi in gedachten steentjes in jouw vijver. De steentjes symboliseren je kalmte, ontspanning, zelfvertrouwen en je geluk die dieper en dieper in je vijver zinken. Volg de steentjes helemaal tot de bodem, waar ze rustig blijven liggen.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *